Con. del medi

19 de juny 2012
Tema: Paisatges del nostre entorn
 Ja hem acabat el curs i l’últim treball ha estat fer una maqueta, amb plastilina i altres materials, d’un paisatge.
Primer hem fet un croquis amb els elements de relleu que volíem representar.
Després hem portat a classe els materials que necessitàvem. Hem posat nom a les parts del relleu que hem representat
i en dos dies de classe, ja han estat acabades!!!!!!!!!!!






TemaL'aigua
Hola noies i nois aquí us deixo els consells que els alumnes de 3rA ens deixen per estalviar una mica d'aigua després de saber que és un bé escàs.


Tema: Paisatges del nostre entorn
Si ens fixem veurem que la superfície del nostre planeta Terra, no és tota plana sinó que té formes diferents.
Aquesta varietat de formes s’anomena relleu
El paisatge d’un lloc depèn de la forma que té el terreny,
es a dir del relleu.
A Catalunya trobem tres tipus diferents de paisatge:

         Paisatge de muntanya: El Pedraforca          
Paisatge de costa Brava
Paisatge de plana:
Plana de Vic
Voleu observar i saber sobre els elements que formen cada tipus de paisatge?



Aquí teniu pàgines de recursos on podeu investigar i treure-hi informació sobre cada tipus de paisatge.
Recursos
El paisatge de Catalunya
 El medi físic i el paisatge natural
Les formes de la terra: el relleu
El món per un forat entra a paisatge
Muntanyes del món
Clicat espais naturals - paisatge
Activitats quadern per repassar paisatges
Mapas i globos terraqueos

Preparats per començar?
Doncs som-hi!!!!!
TASCA 1
La primera tasca que heu de fer és:
  •  Observar un paisatge de muntanya i els elements de relleu que veieu.
  • Després Fer la fitxa 1  Paisatge de muntanya
  •  Fer la fitxa 2: Les parts d’una muntanya
  •  Fer la fitxa 3:Respon les preguntes
TASCA 2
  • Observar un paisatge de costa  
    1. Veure-hi vídeos
    1. Les fonts del Llobregat Castellar de N’hug
TASCA 3
  • Observar un paisatge de plana amb un riu
      Veure-hi vídeos  
  •         Fer la fitxa 5  Paisatge de plana(preguntes) 
  •         Fer la fitxa 6 i 7  Els rius i Parts d’un riu 
            Fer la fitxa: Catalunya mapa físic
TASCA 4
  •   Fer concurs : EL relleu de muntanya, costa i plana.
TASCA 5
  •   Fer una maqueta de relleu 
  •   Veure vídeo maquetes
http://www.slideshare.net/antoni_vilalta/maquetes-1238307



Tema: L'aigua
Us agradaria investigar i descobrir coses sobre l'aigua? 
Sabeu que el nostre planeta Terra conté molta més aigua que terra i que sense aigua no hi haurien éssers vius?
El segon trimestre vam descobrir que l'aigua és un aliment d'origen mineral imprescindible  per poder viure!!!!!!!!!!!!!!!!
Doncs ànims i a investigar més!!!!!!!!!!!!! 
Per començar entreu aquí i bona feina!

Coneguem l'aigua


Joc de l'aigua




La gota FLUVI t’ensenya a tenir cura de l’aigua




dimarts 24 d’abril 2012
A la classe de medi hem  descobert que l’aigua és un dissolvent molt potent!
S’hi poden dissoldre moltes substàncies com el sucre o el vinagre.
Però hi ha d’altres com la sorra o l’oli que no es dissolen! 


 Experimentem i descobrim les propietats de l'aigua 


Tema: L’APARELL LOCOMOTOR
Us proposem una cacera del tresor amb unes preguntes perquè investigueu, cerqueu informació, presenteu un treball individual i una exposició per parelles amb suport gràfic
 de la gran pregunta.
Entra a la cacera del tresor:
El MOVIMENT DEL COS




Tema: L'alimentació i la salut   

Per créixer, desenvolupar les nostres activitats diàries i gaudir de bona salut ens hem d'alimentar correctament. També és important beure aigua, fer esport, dormir les hores necessàries i anar nets.

Us agradaria aquest 2n trimestre investigar sobre els aliments?
Què ens aporten els aliments durant l'època de creixement?
Quins aliments hem de prendre diàriament? I quins de tant en tant?
Quin aparell del nostre cos s'encarrega de transformar els aliments per poder créixer i viure?

Per començar mireu aquest vídeo






Observeu la PIRÀMIDE DELS ALIMENTS


Vols conèixer els grups d’aliments segons les propietats i els nutrients que contenen???

Una manera de representar-ho és

 la RODA dels ALIMENTS

Mira amb atenció!!!!!!!!!!!


Hàbits d'alimentació


Ara que ja sabeu MOLTES COSES dels ALIMENTS...
Voleu jugar i repassar tot el que heu après??????????????
Aquí teniu un joc del JClic


escolta amb atenció i observeu el procés de la digestió.
L’aparell digestiu és l’encarregat de fer la digestió.
Durant la digestió els aliments es transformen en nutrients que el cos aprofita.


Aquí teniu un altre joc del JClic.



Més jocs i webs per saber-ne més!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Elaboració del pa

Voleu veure-hi…
Com fer pa a casa en una hora?
I menjar un pa boníssim!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Preparats per prendre nota?
Som-hi!
 
Ara que heu  pres nota dels ingredients i  dels passos per l’elaboració del pa artesanal,
MIREU  com es fa el pa de motlle en una fàbrica.



Tema: ELS ANIMALS
Els animals es divideixen en dos grans grups: els animals vertebrats i els animals invertebrats. Aquest curs estudiarem quina és la diferència entre els dos grups i investigarem en profunditat un d’ells, els vertebrats.

Hola nois, sóc en Blogget !!!
M’han explicat que fa molt poc heu estat d’excursió al Cim d’Àligues i heu aprés moltes coses sobre les aus rapinyaires.
Us agradaria saber més coses sobre els altres grups d’animals?
Tinc una proposta per vosaltres, fareu un treball d’investigació sobre els animals vertebrats. Com ja sabeu aquest tipus d’animals estan formats per cinc grans grups: les aus, els mamífers, els peixos, els rèptils i els amfibis.
De les aus ja en sabeu molt!!!! però queden quatre grups molt interessants per investigar.
Per aconseguir ser bons investigadors heu de seguir aquests passos:
1.        Formeu quatre equips de treball amb l’ajuda dels vostres mestres.
2.      Cada equip triarà un grup de vertebrats.
3.      Busqueu informació i imatges del grup que us correspon.
4.     Ompliu una fitxa individual que us entregaran els mestres amb l’ajuda de tot l’equip i de la informació obtinguda.
5.      Prepareu un mural per explicar a la resta d’equips tot el que heu aprés.

IMPORTANT: Per realitzar la vostra feina d’investigació i després poder exposar-la a la resta de la classe, és totalment necessari tenir present els apartats que no poden faltar al vostre treball. Són els següents:
-         Característiques físiques: Com és el seu cos?
-         Alimentació: Què mengen?
-         Reproducció: Com neixen?
-         Hàbitat: On viuen?
-         Classes o tipus: Exemples d’animals
-         Curiositats
Bé nois i noies, ja sabeu quina es la meva proposta, i per facilitar-vos la feina, aquí us deixo una sèrie de recursos que us poden ajudar. Espero que us ho passeu molt bé investigant el meravellós món dels animals.
                                                                Ànims i... bona feina !!!
                                                                                                    Blogget
RECURSOS
Vols conèixer animals del nostre entorn?
Vols saber com es diu cada animal, a quin grup d’animals pertany, com és, on viu i moltes coses més!
Doncs entra aquí i...
Observa les fotografies, llegeix i aprèn!!!!!!!!!!!!!

Animals del nostre entorn
Animals vertebrats

Video: La vida de las aves. Volar o no volar





Video: Classificació dels animals